Tworzenie restauracji od podstaw

Kilka lat temu, zdecydowaliśmy się otworzyć swoją własną, rodzinną restaurację- niedużą, przytulną, z dobrym jedzeniem, w której każdy czuł by się komfortowo. Była to bardzo poważna decyzja, dlatego przed jej podjęciem, postanowiliśmy zapoznać się z opinią zaprzyjaźnionych kucharzy, menadżerów, oraz kelnerek. Nie ominęliśmy także wszelkich poradników na temat prowadzenia własnej restauracji. Z czasem okazało się, że rozpoczęcie własnej działalności nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać.

Wskazówki do otwarcia drzwi swojej pierwszej restauracji

jak otworzyć restauracjęZdania były różne i mocno podzielone. Każdy miał swoją wizję tego, jaka restauracja i jaki sposób jej prowadzenia byłby najlepszy. Każdy jak tylko mógł przeciągał linę korzyści w stronę wykonywanego przez niego zawodu. Kucharze opowiadali o tym, że najważniejsze to skupić się na dobrze wyposażonej i funkcjonalnej kuchni, ponieważ to serce całej restauracji. Zaraz po podjęciu decyzji dotyczącej tego, jakie dania znajdą się w menu, trzeba tak dopasować akcesoria i urządzenia, aby wszystko było praktyczne, w pełni wykorzystane i nie stanowiło przeszkody w pracy. Sprzęty, które nie byłyby użytkowane, stałyby się po prostu niepotrzebnymi kosztami. Kelnerki uważały, że klienci zwracają w pierwszej linii uwagę na interesujący, nie nachalny i gustowny wystrój, odpowiedni do oferty restauracji. Stawiały też nacisk na to, że najlepiej prosperująca restauracja opiera się na płynności przyjmowania i realizowania zamówień. Z tego względu, najważniejsze jest „czytelne” rozmieszczenie stolików i przypisanie do nich kelnerek. Idealnym rozwiązaniem jest również zaopatrzenie restauracji w specjalnie stworzony dla gastronomii system kontrolujący zamówienia. Zdanie to podzielali również menadżerowie- odpowiednie programy pomagają w znaczący sposób usprawnić archiwizację, a także na bieżąco kontrolować wydatki. Dodatkowo uznali, iż w dzisiejszych czasach, sprawą priorytetową jest ścisłe badanie rynku, oraz określenie popytu i podaży, rodzaju osób, do których chcielibyśmy skierować naszą ofertę, odnaleźć słabe i mocne strony. Nieodzowną sprawą jest również odpowiednia reklama. Obowiązkową sprawą, którą powinniśmy się zająć na samym początku, było uwzględnienie tego wszystkiego, razem z dokładnymi planami kosztami, w biznesplanie. Zaczęliśmy się poważnie zastanawiać jak otworzyć restaurację, na podstawie skonstruowanego przez nas biznesplanu. Było to rzeczą naprawdę trudną i nie spodziewaliśmy się, że sprawi nam to aż tyle wysiłku. Przed tymi wszystkimi rozmowami myśleliśmy, że wystarczy odpowiedni lokal, wystrój, kadra i zaopatrzenie. A jednak zawsze los ma dla nas jakąś niespodziankę.

Dzisiaj, o naszej restauracyjce możemy powiedzieć, że jest taka, jaką ją sobie wymarzyliśmy. Świetnie dogadujemy się z naszymi pracownikami- często dzielą się oni z nami swoimi spostrzeżeniami, a my bierzemy je pod uwagę. Knajpka posiada swój własny klimat. Kelnerki profesjonalnie zajmują się klientami, podając im najszybciej jak to tylko możliwe ich zamówienie. Współpraca na sali i w kuchni odbywa się tak sprawnie, że lista naszych zaufanych klientów wciąż stopniowo wzrasta. A nad wszystkim, z wielką odpowiedzialnością panuje menadżer. Można by powiedzieć, że nasza restauracja jest jak dobrze podane danie: wyważona i ze smakiem.